Maintenance of Management System
- Reduction and Cost OptimizationReduction of costs of internal departments and other cost
overcome from ill-sickness leave, employee turnover,
lost of knowledge and outdated personnel. - Update and Service GuaranteeContinuous contribution of solutions and improvements that
guarantee the effective update and evolution of the
management systems - Promote the Core BusinessIt allows the company to allocate their resources (human
and economics) in their core management areas
(commercial, operations / production,…). - Cumplimiento de legislaciónEl seguimiento actualizado del sistema permite mantener
actualizado el estado de cumplimiento con los requisitos legales
The maintenance service and/or the outsourcing of the management system (Quality, Environment, OH&S, Energy, R&D, SR, ..) will allow your organization to focus on the core business activities, reducing costs and optimizing human, material and economic resources.
GLOBAL O2 maintenance service of management systems will provide your organization with a multidisciplinary technical team of experts on various disciplines that will guarantee, in addition to the maintenance of the management system, the improvement and optimization of it by means of processes updates to new interpretations and requirements.

Cost Reduction
The outsourcing of the maintenance service reduces the equivalent costs of training, operations, updates, … of an internal department.

Permanent Assistance
The maintenance service guarantees a qualified, permanent and scalable service at the organization needs disposal.

Compliance Obligations
The monitoring of the requirements, plus the continual update of the consultants on the new legal requirements, allows keeping up to date the fulfilment of the organization compliance obligations.

Update and Improvement
The consultant team provides continuous solutions and improvements to the management system usefulness in order to assure and improve the efficiency of it.

Protective and Confidential Nature
Identifying preventively possible inefficiencies and unfulfilment of obligations, allowing acting internally in order to minimize the risk of external diffusion and its consequences.

Guarantee on the Service
Contracting a maintenance service protects the organization from ill-sickness leave, employee turnover, lost of knowledge and outdated personnel.

Promote the Core Business
The execution of the maintenance of the management system by an expert consultant team allows the company to allocate their resources in their core management areas (commercial, operations / production,…).
Publicación. ISO 9001 para la pequeña empresa
ISO 9001 para la pequeña empresa. Recomendaciones del Comité ISO/TC 176. 3.ª edición Editorial: AENOR ISBN: 978-84-8143-682-2 Esta guía ha sido elaborada por los expertos de calidad responsables del desarrollo de…
Más Información...
Víctor Cavero González 0 Más Información...
Orden AAA/1783/2013 Modificación de Ley de Envases
Orden AAA/1783/2013, de 1 de octubre, por la que se modifica el anejo 1 del Reglamento para el desarrollo y ejecución de la Ley 11/1997, de 24 de abril, de…
Más Información...
Víctor Cavero González 0 Más Información...
Publicación “Guía de Integración de Sistemas de Gestión”
AENOR ha publicado en formato eBook “Guía rápida de correspondencia para la integración de sistemas de gestión” Esta nueva publicación en eBook proporciona los tres estándares de mayor implantación; ISO…
Más Información...
Víctor Cavero González 0 Más Información...
Tertulia “Internacionalización” en GESTIONA RADIO, con GLOBAL O2
El pasado miércoles 15-01-2014 en el espacio “Empresa Sostenible” de Gestiona Radio, se ha tratado el tema de la internacionalización de las empresas españolas. La tertulia, presentada por Rubén Gil, contó con la…
Más Información...
Víctor Cavero González 0 Más Información...
GLOBAL O2 en GESTIONA RADIO -Expansión Internacional
El Director General de GLOBAL O2 Víctor Cavero participará esta tarde en la tertulia “Pulso Empresarial” de GESTIONA RADIO (108,00 FM) de hoy miércoles 15/01/2014 (18:30-19:30). El programa abordará la Expansión Internacional de las empresas españolas,…
Más Información...
Víctor Cavero González 0 Más Información...
Dia Mundial de la Calidad 2013
El Día Mundial de la Calidad se celebra este año el próximo 14 de noviembre bajo el lema “Made in Quality, Made in Spain”. El Ministerio de Industria, Energía y…
Más Información...
Víctor Cavero González 0 Más Información...
Jornada (12-06-2013) Real Decreto 235/2013 Certificación Energética de Edificios
Con la aprobación del Real Decreto 235/2013 (Descargar Real Decreto) de 5 de abril sobre la Certificación Energética de Edificios, a partir del 1 de junio de 2013 se exigirá…
Más Información...
Víctor Cavero González 0 Más Información...
Real Decreto 238/2013 modificación de RITE (RD 1027/2007)
El pasado 13 de abril se publicó en el BOE elReal Decreto 238/2013, de 5 de abril, por el que se modifican determinados artículos e instrucciones técnicas del Reglamento de…
Más Información...
admin 0 Más Información...
GLOBAL O2, Consultoria en UNE-EN 15038:2006 Calidad en los Servicios de Traducción
En un entorno caracterizado cada vez en mayor medida por la globalización y el establecimiento de alianzas y relaciones comerciales en distintos mercados y culturas, el correcto manejo de las…
Más Información...
admin 3 Más Información...
Guía de usuario para Reglamento EMAS
El Diario Oficial de la Unión Europea ha publicado la Decisión 2013/131 de la Comisión Europea por la que se aprueba la Guía del usuario EMAS . En ella figuran…
Más Información...
admin 0 Más Información...
Contact with Global O2
Location

Adress:
Avda. Gran Vía del Sureste, 32 –F.5.C
(28051) Madrid – SPAIN

Telephone:
(+34) 91 425 47 71

Mail:
globalo2@globalo2.es

Hours of Operation:
Monday to Thursday: from 8:30 to 19:30
Friday: from 8:30 to 15:00
Friday: from 8:30 to 15:00